Koncert med Duojazz med sangeren Helle Møller & pianisten Catrine Frølund

Fredag d. 21. september kl. 19-21 i søjlesalen på Næstved Musikskole, Skellet 29, 4700 Næstved.

Entré: 50,- incl. en øl eller vand eller et glas vin.

Helle Møller og Catrine Frølunds samarbejde begyndte i forsommeren 2016, med en udsolgt koncert i Ribe. Siden har de videreudforsket duoformatet. Med en legende tilgang til sammenspillet tages publikum med på en rejse rundt i musikkens univers. Sangene plukkes fra det enorme katalog af jazzklassikere og der sendes hilsner til både Cohen, Bowie og Beatles. Helle Møller benytter også lejligheden til at hylde nogle af de store sangere, som har inspireret hende gennem årene: Joni Mitchell, Rickie Lee Jones og Monica Zetterlund.

Det er to erfarne musikere, der mødes. Helle Møller har tidligere brugt mange år i det århusianske jazzmiljø og er nu rykket til Sjælland, hvor hun underviser på Næstved Musikskole. Catrine Frølund bor og spiller til dagligt i København, hvor hun bl.a. er med i den dansk-svenske gruppe Sisters of Jazz. Fælles er kærligheden til jazzmusikken og en stadig lyst til at udforske dens muligheder